HTML

Vöry kalandjai Angliában

Kalandjaim a kezdetektől a munkavállalásig és személyes tapasztalataim és élményeim kint Angliában.

Friss topikok

  • budaa: te kaptál jó erkölcsi bizonyítványt? :D keveset tudnak rólad :D (2009.02.24. 22:48) Papírok beszerzése
  • katacshc: Vigyázz magadra tökfej és minden Guinnest értünk igyál:) (2009.02.23. 14:03) HOLNAP HOLNAP HOLNAP !!!
  • Janina13: na,végre kommolhatok :D...... Már alig várom,hogy olvasgassam a kalandjaidat =) Megvan a repjegy..... (2009.01.13. 00:10) Let me introduce myself

Linkblog

2009.01.28. 12:01 Vöry20

Papírok beszerzése

 Ebben a post-ban megpróbálom összefoglalni azokat a kiutazáshoz szükséges papírokat, amelyeket itthon még hazai földön szereztem be.

Első és ugyebár a legfontosabb az az útlevél, volt útlevelem úgyan de az márcsak 2009 január végéig volt érvényes, úgyhogy muszáj volt egy újat csináltatni. Miért is kell útlevél Angliába, ha egyszer személyigazolvánnyal is kiutazhatnánk ? A válasz egyszerű, mert az angolok sokkal jobban értékelik az útlevelet, mint egy kártyát, egy magyar személy igazolványt, sokkal egyszerűbb lesz az ügyes bajos ügyeimet kint útlevéllel intézni. Nekem még 5 évre 6000 Huf-ba került, de ha jól értesültem akkor hamarosan ez drágulni fog. Újfajta biometrikus útlevelet kaptam, amivel úgyebár már az USA-ba is utazhatnék vízum nélkül az ESTA rendszerrel.

Következő fontos papír ügyintézés a létező összes szakmai végzettségünk lefordíttatása egy hivatalos fordítóirodában, én ezt Győrben a Letra fordító irodában tettem meg. Nemvolt olcsó, de muszáj volt ezt is megtennem. Az érettségi (Final Exam) került 4000 Huf-ba, és a két okj-s végzettségem, a multimédia fejlesztő (Multimedia Developer) és a szoftver üzemeltető(IT Computer Assistant) került 3-3 ezer forintba. A fordíttatás itt Győrben három nap alatt megvolt.

Soron következő lépésben a postán 100ft-ért vásároltam egy Erkölcsi bizonyítvány igénylő borítékot amibe volt egy csekk azthiszem, nem én adtam fel nem emlékszem pontosan, az ára amit bekellett fizetni az 2200 forint volt. Azthiszem kicsit több mint egy hét alatt meg is érkezett, benne szerepel egy érdekes mondat: "A büntettesek nyilvántartásában nem szerepel", kacifántos szó szerkezet szerintem :) Hátra van még februárban ezt is lefordíttatom az irodában angolra, amúgy mellékesen megjegyzem nem tartom valószinűnek, hogy valamire is hazsnálni fogom ezt a papírt, de mindegy jó ha van.

Legújabb dolog amit elintéztem az pedig az Európai Egészségbiztosítási Kártya volt. A kártyát a megyei OEP(Országos Egészségbiztosítási Pénztár) irodájában lehet kiváltani, személyesen és ingyen és bérmentve. Mégsem hangzik ilyen egyszerűnek ez a dolgo amugy, mert nekem egyszerű volt az egy dolog, mert még bevagyok iratkozva a suliba és tudom igazolni, hogy ott tanulok, azonban aki nem tanul annak vinni kell vagy munkáltatói igazolást, vagy ha munkanélküli akkor pedig valami papírt arról, hogy jogosult orvosi ellátásra, ezeket nemtudom pontosan mivel nem éltem át. Be kell menni érdeklődni vagy az oldalukon nézelődni. Amugy egy egyszerű kis kártya, ott helyben ki is állították 5 perc alatt és mehettem isten hírével. Elvileg ez a kártya feljogosít minden olyan orvosi ellátásra ami az EU adott országában élők számára is engedélyezve van, tehát kb úgy kell érteni mintha én is pl Angol állampolgár lennék azok illetnek majd meg engem is.

Hirtelenjében ennyi elintézendő papírusz jutott eszembe, ha még valami hasznos információ eszembe jut a napokban azt közlöm.

1 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://voryintheuk.blog.hu/api/trackback/id/tr2908037

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

budaa 2009.02.24. 22:48:20

te kaptál jó erkölcsi bizonyítványt? :D keveset tudnak rólad :D
süti beállítások módosítása